Budowa obwodnicy Sanoka

Firma Max Boegl powierzyła nam obsługę kontraktu w wolumenie prac strzałowych szacowanym na ok 420.000 m3. W tym zadaniu, musieliśmy się ponownie zmierzyć z utworami fliszu karpackiego. Flisz karpacki występujący w rejonie Sanoka diametralnie różni się od fliszu występującego w rejonie budowy drogi S7 "Zakopianki". Przyjmuje uwarstwienie niemal pionowe, przy zmiennej miąższości warstw i jakości piaskowca co nastręcza pewne problemy przy precyzyjnym wierceniu, a także przy konstruowaniu ładunków i sieci inicjacji. Bardzo zmienne cechy górotworu, nieodległe zabudowania oraz infrastruktura energetyczna przebiegająca tuż obok i nad obszarem prac wymagały bardzo precyzyjnego projektowania i wykonywania ładunków w różnych średnicach i konstrukcjach. Prace rozpoczęto w kwietniu 2018 i kontynuowano wraz z postępem prac ziemnych na całym odcinku budowanej obwodnicy. W trakcie realizacji wykonywaliśmy strzelania w otworach o długościach od 2,5m do 11m z jednoczesnym profilowaniem skarp, dna wykopu drogi głównej, rowów i wykopów pod fundamenty obiektów inżynierskich.
Realizując z powodzeniem ten kontrakt, potwierdziliśmy naszą zdolność logistyczną i organizacyjną do prowadzenia tak dużych kontraktów w każdym miejscu w Polsce. Uzyskane wyniki, wypróbowane unikatowe techniki strzałowe, a także zaplecze stworzone w Sanoku dają nam wyjątkowe doświadczenie i możliwości do realizacji kolejnych kontraktów w tym rejonie Polski. Mamy nadzieję na wykorzystanie naszego doświadczenia przy budowie drogi S19.